4 veje til succes med content marketing

Fire pile i forskellige farver viser de 4 veje til succes med content marketing. SeoCom4 veje til succes med content marketing handler om kvalitet, prioritering, tid og effektivitet. Content marketing er et udskilningsløb, hvor virksomheder med 100 buy in fra ledelsen, en klar strategi og et klart set-up får succes.

Er din virksomhed på de 4 veje til succes med content marketing?

Organisering af content marketing er en vigtig forudsætning for at opnå succes med indsatsen. Når det er sagt, er det ikke så lige til at organisere en fantastisk købsrejse.

Tal fra Content Marketing i Danmark 2017 viser, at organisering af indsatsen er en meget stor udfordring for over halvdelen af de adspurgte virksomheder:

  • 67 % har ikke nok tid.
  • 50 % har udfordringer med at producere indhold.
  • 50 % mangler en strategi eller har problemer med strategien.
  • 50 % prioriterer content marketing lavt.

Tallene viser, at over 50 % af de adspurgte virksomheder ikke har fundet deres ben at stå på.

Kan du genkende udfordringerne? Hvis ja, så skynd dig at læse næste afsnit om 4 veje til succes med content marketing.

Se også: Content marketing – afdeling eller outsourcing.

4 veje til succes med content marketing

Content marketing er et udskilningsløb, hvor vinderne er de virksomheder, der har en klar strategi og et klart set-up samt 100% buy in fra ledelsen.

Undersøgelsen Content Marketing i Danmark 2017 viser, at virksomheder oplever mere succes i forhold til året før, efter de har løftet indsatsen på 4 veje:

  • 69 % har satset på produktion af højere kvalitet og effektivitet.
  • 64 % har øget prioriteringen af content marketing.
  • 58 % har brugt mere tid på content marketing.
  • 45 % har fået bedre styr på det, som virker.

Kan du genkende de 4 veje til succes med content marketing? Hvis ja, kan din virksomhed koncentrere kræfterne om at få endnu bedre styr på det, som virker.

Vellykket content marketing indsats

Undersøgelsen Content Marketing i Danmark 2017 krydrer de mange grafer og tal med fortællinger om to virksomheder, der kører ud af de 4 veje til succes med content marketing.

Her vil jeg fremhæve rådgivningsvirksomheden AS3 Transition, der er specialister indenfor HR og ledelse. AS3 har opbygget en velfungerende content marketingafdeling i virksomheden.

Modellen er som hentet fra organisationer med en velforankret redaktion med den krølle, at afdelingen har et tæt samarbejde med salg.

Det er næppe en tilfældighed, da den dygtigt ledes af Michael Møller Petersen, der har en journalistisk baggrund.

På kun 14 måneder har AS3 fået en pris for bedste blog, markant øget trafik og fra 0 til 5.000 tilmeldte til nyhedsbrev samt 2.500 følgere på LinkedIn.

Det er godt gået og udtryk for, at et velfungerede setup og en klar content marketing strategi skaber resultater.

Næste skridt for AS3 er fokus på kvaliteten af leads og feedback fra kunder. AS3 er en lærerig case om nytten af en klar content marketing strategi et velfungerende set-up.

Se også: Google AdWords en dårlig forretning.

Konklusion

Content marketing er en stor udfordring for flere virksomheder, der prøver kræfter med det nye felt indenfor marketing.

Virksomheder med en klar content marketing strategi og set-up oplever succes, mens virksomheder med en uklar strategi og et mangelfuldt set-up oplever, at content marketing ikke har den forventede effekt.

Ønsker du succes med content marketing, viser erfaringer fra effektive virksomheder, at du skal gå 100 % ind og satse på kvalitet, give området en høj prioritering, bruge mere tid og få styr på det, der virker.

Tak fordi du gav dig tid til at læse artiklen.

  • Fandt du den nyttig?

Undersøgelsen Content Marketing i Danmark 2017 er produceret af Brand Movers i samarbejde med Dansk Markedsføring.

Illustration: Rikke Stegler.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Underet ved
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Jeg vil gerne høre dine tanker. Send mig din kommentar.x
()
x

Kontakt

Tel: +45 20 71 97 17
E-mail: [email protected]

Sociale medier

Skriv en besked